فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

[ux_products cat="773"]

اگر می خواهید بدون استفاده از راههای پرخطر و داروهای شیمیایی خوش قامتی را نصیب خود کنید به سمت ادویه جات بروید. البته لازم است در مورد مصرف آنها زیاده روی نکنید و یا در صورت داشتن بیماری خاصی به تاثیر منفی آنها هم توجه داشته باشید.
ادویه جات علاوه بر طعم دادن به غذا و خوشمزه کردن آن با داشتن قدرت چربی سوزی و جلوگیری از رشد سلول های چربی به لاغری شخص هم کمک می کنند.مثلاً فلفل نوعی ادویه است که با بالا بردن سوخت و ساز بدن در کاهش چربی ها موثر است و به نوعی کالری اضافه بدن را تقلیل می دهد.

تاثیر فوق العاده ادویه در کاهش وزن

وقتی فردی غذایی می خورد که حاوی ادویه تند است کمتر احساس گرسنگی می کند و حتی در میان وعده ها تمایلی به خوردن نمی کند.در ادویه تند ماده ای به نام کپسایسین وجود دارد که تند بودن ادویه از آن نشأت می گیرد.
گرم شدن بدن با مصرف ادویه تند به سوخت و ساز بیشتربدن و سوزاندن چربی ها مرتبط است بطوریکه به مغز هم که از طریق مسیرهای عصبی سیستم گوارش را کنترل می کند تداعی می شود که شخص یک غذای لذیذ پرچرب می خورد و لذت می برد.این عمل باعث کم اشتهایی شخص و لاغری او می شود.
البته نباید فقط به استفاده از ادویه جات در کاهش وزن اکتفا کرد بلکه کم خوردن و فعالیت بدنی هم لازم و ضروری است.
بعضی از ادویه ها تاثیر خیلی خوبی بر لاغر فرد دارند که مهمترین آنها جنسینگ ، فلفل هندی ، فلفل سیاه ، دارچین ، قاصدک ،خردل ، هل ،زردچوبه ،خردل و زردچوبه هستند که در باره آنها به اختصار توضیح داده می شود:

1- تاثیر جنسینگ درلاغری :

انواع مختلفی دارد که می توانیم آنها را از مغازه های عطاری و یا سوپرمارکت ها خریداری کنیم ، معمولاً ریشه جنسینگ یا کپسول آن را استفاده می کنند. یک نوع آن که در دسته آداپتوژن ها است باعث کاهش استرس در افراد بخصوص زنان می شود و این در موقعی مصرف می شود که شخص دچار فشار روحی شده و به خوردن زیادی از غذای نامناسب و چاق کننده اقدام می کند.
معمولاً در موقع استرس ، هورمون استرس به نام کورتیزول ترشح می شود که پرخوری در شخص را ترغیب و او را به خوردن غذاهای کالری زا تحریک می کند که مصرف جنسینگ از نوع آداپتوژن به مقابله با استرس و خستگی کمک می کند.

تاثیر جنسینگ درلاغری

نوع دیگری از جنسینگ در دسته پاناکس وجود دارد که باعث افزایش سطح انرژی می شود و متابولیسم بدن را تندتر می کند.این نوع جنسینگ برای مردان مناسب تر است و استفاده از آن برای زنان خوب نیست چون آنها را دچار طپش قلبی شدید می کند.
البته نوشیدنی جنسینگ جدا از بالا بردن سوخت و ساز بدن ، در افزایش انرژی ، شادابی و استقامت بدن افراد هم تاثیر گذار است و چه بسا همین کار باعث فعالیت بیشتر فرد می شود.
یکی از راههای مصرف جنسینگ ، سوپ مرغ است که ریشه جنسینگ هم در آن می باشد.

2- دارچین و تاثیر فوق العاده آن در کاهش وزن:

این ادویه هم یک نوع چربی سوز است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد، دارچین را در غذا و شیرینی جات چون پایه سیب مصرف می کنند.
تحقیقان نشان داده است که دارچین به کاهش قند خون و بهبود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

تاثیر فوق العاده ادویه در کاهش وزن

دارچین را می توانید هر روزه با ریختن در چای و یا غذاهای دیگر مصرف کنید. البته توصیه می شود که افرادی که داروهای رقیق کننده خون چون هپارین یا وارفارین مصرف می کنند از خوردن آن خودداری کنند چون دارچین ماده ای به نام کومارین دارد که در کاهش غلظت خون موثر است.

3-تاثیر فوق العاده فلفل سیاه در کاهش وزن:

فلفل سیاه یک ماده چربی سوز است که خرد شده آن در غذاها مصرف می شود و می تواند جایگزین خوبی برای نمک باشد که غذا را طعم دار و خوشمزه هم می کند.فلفل سیاه دارای ماده ای به نام پیپرین است که همانند کپسایسین در فلفل هندی عمل می کند.

تاثیر فوق العاده فلفل سیاه در کاهش وزن

اگرافراد عادت کنند در یک وعده غذایی روزانه فلفل سیاه را به همراه فلفل هندی مصرف کنند خیلی می تواند برای آنها مفید باشد و به نوعی برابر با 20 دقیقه پیاده روی روزانه کالری می سوزانند.
پژوهشگران ثابت کردند که فلفل سیاه در ژن هایی که مسئول ساختن سلول های چربی جدید در بدن هستند اختلال ایجاد می کند و درواقع مانع از افزایش چربی و چاقی بدن می شود.

4-لاغری با فلفل هندی:

این ادویه هم چربی سوز است و متابولیسم بدن را تا 5% افزایش می دهد و چربی سوزی را هم تا 14% بالا می برد.فلفل هندی دارای ماده ای به نام کپسایسین است که حرارت زا است و چربی و کالری اضافه بدن را کاهش می دهد.

لاغری با فلفل هندی

این فلفل را در سس مایونز هم می ریزند که باعث خوشمزگی و خوش طعمی ان می شود.

5-معجزه خردل در لاغری :

این ادویه هم سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و یک نوع سبزی چلیپایی است و همانند سبزیجات چلیپایی ، کلم، کلم بروکلی ،گل کلم است.

معجزه خردل در لاغری

خردل هم دای ماده کپسایسین است که با گرمازایی خود در سوختن چربی ها و کالری های اضافه بدن موثر است.
می توانید خردل را به عنوان چاشنی به جای شکر در سس های کچ آپ استفاده کنید که خیلی سالم تر است.

6- لاغر شدن با قاصدک :

این گیاه به دیده خیلی از مردم به عنوان یک علف هرز و بی خاصیت به حساب می آید ولی از ریشه و برگ آن برای رفع نفخ و اختلالات گوارشی استفاده می کنند بنابراین دارای خواص خوبی است .

لاغر شدن با قاصدک

قاصدک دارای فیبر است که می تواند اشتهای خوردن شما را ضعیف نماید و احساس سیری به شما بدهد.می توانید برگ قاصدگ را روزانه در سالاد بریزید و مصرف نمایید.
قاصدک سرشار ار ویتامین های A،B،C و D و موادهای معدنی کلسیم ، آهن ، منیزیم ،روی ، منگنز ، مس ،کولین ،پتاسیم ، سیلیکون و بورون است.
مصرف این گیاه برای خانم هایی که به دوران یائسیگی وارد می شوند خوب است. البته خوردن ریشه این گیاه اشتها آور است و باعث چاقی می شود و برای لاغری خوب نیست.

7- لاغری با ادویه زردچوبه :

یک ماده زرد رنگی است که از ریشه گیاه آن گرفته می شود که به عنوان ادویه در غذا می ریزند تا آن را پررنگ و خوشرنگ نماید. طبق تحقیقات به عمل امده زردچوبه مانع از رشد مجدد چربی در شخص می شود،مخصوصاً افرادی که بعد از یک چاقی ،لاغر و خوش اندام شده اند.

خواص لاغری با ادویه زردچوبه

معمولاً زردچوبه را در غذا می ریزند یا یک قاشق چایخوری از آن را با مقداری آب هم می زنند و می خورند که نوع اول آن مرسوم تر است.

8- تاثیر زنجبیل در کاهش وزن:

این ادویه هم چربی سوز است و همانند ماده کپساسین عمل می کند. از ریشه زنجبیل به عنوان ادویه استفاده می شود.

تاثیر زنجبیل در کاهش وزن

از ریشه زنجبیل چای درست می کنند و می نوشند که به هضم غذا کمک می کند یا در غذا می ریزند.

9-زیره و لاغری:

این ماده هم در کاهش وزن بدن موثر است و افرادی که هر روز مقداری از آن را در ماست می ریزند و می خورند به کاستن از وزن خود کمک زیادی می کنند.

زیره و لاغری

آزمایشات ثابت کرده که افرادی که زیره مصرف می کنند بیشتر از افرادی که زیره استفاده نمی کنند کاهش وزن پیدا کردند.مقاله مهرفی زیره و خواص آن شاید برای شما مفید باشد .

10-هل و خواص لاغری آن؛

هل یک ماده سبز کوچکی است که علاوه بر معطر کردن چای و غذا به هضم غذا ، چربی سوزی و رفع نفخ و اختلالات گوارشی کمک می کند.

هل و خواص لاغری آن

البته طعم لذیذ و بوی خوش هل برای تسکین افسردگی هم خیلی مفید است.

[ux_products style="overlay" cat="771"]

نظرات (۱)

⠀⠀

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی