فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

آشپزی خوش پخت با زردچوبه اصل به همراه قیمت

زردچوبه از ادویه جات کاربردی و اصلی آشپزخانه ایرانی برای تغییر رنگ و طعم دادن به غذا به شمار می رود، طوریکه در هرخانه ای می توان این طلای ناب را در قفسه های آشپزخانه مشاهده نمود که کدبانوی خانه از آن برای نشان دادن هنر آشپزی خود استفاده می کند و رنگ و طعمی دلچسب به دستپخت شما می دهد که خواص بسیاری دارد و به صورت پودری و آسیاب شده عرضه می شود، فروش عمده زردچوبه در ایران توسط فروشگاه اینترنتی بوبارد با قیمت و کیفیت بالا عرضه می شود که ما در این مقاله به آشپزی خوش پخت با زردچوبه اصل به همراه قیمت آن خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب نیز همراه ما باشید.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه در اصل نوعی ادویه مصرفی از خانواده زنجبیل به شمار می رود که بیشترین کاربرد و استفاده را در پخت و پز دارد که آن را از ریشه گیاه زردچوبه طی مراحلی به دست می آورند که به دو صورت پودری و آسیاب شده عرضه می شود. این گیاه در اصل بومی مناطقی از جنوب شرقی آسیا و همچنین کشور هند است؛ توجه داشته باشید که سرچشمه و منشأ بسیاری از ادویه جات مصرفی کشور هند است. ریشه تازه این گیاه حالت مخروط مانند و گره خورده دارد که بیشترین شباهت را به زنجبیل دارد که به دو صورت تازه (خشک شده) و پودری عرضه می شود که بیشتر مردم از ادویه پودری به دلیل استفاده آسانی که دارد و آماده مصرف است استفاده می کنند که معمولاً به رنگ زرد تا نارنحی است. فروش عمده زردچوبه در ایران به طور مستقیم توسط فروشگاه اینترنتی بوبارد بدون واسطه و مستقیم انجام می شود که برای اطلاع از آخرین قیمت زردچوبه عمده با توجه به نوسانات بازار لازم است با ما تماس بگیرید.

چه زمانی زردچوبه را به غذا اضافه کنیم؟

بهترین زمان برای اضافه کردن زردچوبه به غذا به هنگام آشپزی زمانی است که غذا را تفت می دهیم.

استفاده از زردچوبه

دلیل استفاده از زردچوبه در تمامی غذاهای ایرانی چیست؟

زردچوبه به دلیل داشتن رنگدانه طبیعی به غذای شما رنگ دلخواه را می دهد و از طرف دیگر غذای شما را معطر و دلچسب می کند و به دلیل خواص و عطر طعمی که به غذاهای شما می دهد به عنوان زعفران فقرا و از اجزای اصلی و اولیه ادویه کاری شناخته می شود.

لذت آشپزی با زردچوبه اصل و ارگانیک

یکی از مواردی که سبب لذت آشپزی می شود طوریکه طعم و عطر غذا شما را تا حدود زیادی تغییر می دهد استفاده از ادویه جات مختلف اصل و ارگانیک به هنگام آشپزی در غذا است که در این میان استفاده از زردچوبه به دلیل قدرت رنگ آوری طبیعی بالا در کنار طعم دلچسبی که به غذا می دهد و غذای شما را خوشپخت و لذیذ می کند بیشترین استفاده و کاربرد را در میان سایر ادویه جات مصرفی دارد. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از زردچوبه در آشپزی غذای شما را بد مزه و تا حدودی تلخ می کند. بنابراین هنر کدبانوی خانه به هنگام آشپزی استفاده درست و به اندازه از ادویه جات است. زردچوبه دارای طعمی تند و حدودی تلخ است که البته مزه تلخ آن زیاد مشخص نیست به همین دلیل توصیه می شود زردچوبه را با سایر ادویه جات مصرف کنید که فروش عمده زردچوبه در ایران به صورت ارگانیک و اصل توسط فروشگاه بوبارد انجام می شود.

نحوه آشپزی با زردچوبه

نحوه آشپزی با زردچوبه

استفاده از زردچوبه به تنهایی غذای شما را دلچسب و خوشمزه نمی کند بلکه نوع، مقدار و همچنین زمان استفاده از ادویه به هنگام پخت و پز نقش مهمی در طعم دهی به غذا دارد به همین دلیل است که برخی از غذاها خوش طعم و عطر و برخی دیگر بی مزه می شوند. برای اینکه زردچوبه شما به درستی در غذا حل و طعم ماندگاری بگیرد بهتر است آن را زودتر درگیر فرآیند پخت و پز کنید تا بتوانید غذای خوشمزه ای را تهیه کنید، متأسفانه بسیاری از بانوان در لحظات انتهایی خورشت زردچوبه را به غذا اضافه می کنند که این عمل آنها هیچ تأثیر مستقیمی در رنگ و طعم دهی به غذا ندارد چرا که برای کسب نتایج مثبت باید زردچوبه را در ابتدا به غذا اضافه کنید.

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که نباید زردچوبه را در روغن سرخ کنید چرا که تحقیقات به عمل آمده در این زمینه نشان دهنده این موضوع است که سرخ کردن زردچوبه با روغن سبب سمی شدن آن می شود بنابراین بهتر است زردچوبه را در زمان تفت دادن به غذا خود اضافه کنید. یکی از نکات مثبت زردچوبه نسبت به سایر ادویه جات داشتن ماده ارزشمندی به نام کورکومین است که سموم کبد را دفع می کند و از سوی دیگر در بهبود و درمان بسیاری از بیماری های موثر است و نکته منفی آن در آشپزی این است که استفاده بیش از حد از آن برای سلامت قلب مضر است.

نحوه استفاده از زردچوبه به هنگام آشپزی

زمانی که قصد استفاده از زردچوبه را دارید با استفاده از یک قاشق این کار را انجام دهید چرا که زردچوبه دارای رنگدانه طبیعی است و اگر با دست خود زردچوبه را بردارید دستان رنگی و اگر بر روی لباستان یا روی پارچه بریزد رنگی و لکه دار می شود.

نکته ای که به هنگام استفاده از زردچوبه به هنگام آشپزی وجود دارد این است که اگر صرفاً زردچوبه را فارغ از عطر و طعمی که به غذایتان می دهد جهت سلامتی مصرف می کنید بهترین کار این است که آن را با استفاده از فلفل سیاه مصرف کنید چرا که این عمل سبب افزایش کارایی زردچوبه در غذا می شود. خرید عمده زردچوبه این امکان را به خریدار می دهد تا بتواند با قیمت کمتری از بازار مصرف ادویه مورد نیاز خود را برای فروش تهیه و سود سرشاری را به دست بیاورد.

نحوه نگهداری از زردچوبه

یکی از نکات مهم پس از تهیه زردچوبه نحوه نگهداری از آن است که برای این منظور پس از خرید زردچوبه پودری بلافاصله آن را در درون ظرف در بسته ای بریزید و سپس درب آن را بگذارید؛ پس از آن زردچوبه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. توجه داشته باشید که اگر زردچوبه در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد پس از گذشت مدتی حدوداً شش ماه قدرت و کیفیت خود را از دست می دهد و دیگر آن کیفیت سابق را نخواهد داشت پس بنابراین بهتر است ظرف ادویه را در داخل کابینت و در دمای مناسب نگهداری کنید. اگر زردچوبه شما تازه است می توانید به مدت 15 روز آن را در یخچال نگهداری کنید.

دلیل استفاده از زردچوبه

دلیل استفاده از زردچوبه در تمامی غذاهای ایرانی

همانطور که در بالا اشاره نمودیم زردچوبه از ادویه جات پر مصرف سبد خانوار ایرانی به هنگام پخت و پز را تشکیل می دهد حالا سؤالی که پیش می آید این است که چرا ایرانیان از زردچوبه نسبت به سایر ادویه ها بیشتر استفاده می کنند؟ در جواب باید گفت که زردچوبه به دلیل داشتن رنگدانه طبیعی به غذای شما رنگ دلخواه را می دهد و از طرف دیگر غذای شما را معطر و دلچسب می کند و به دلیل خواص و عطر طعمی که به غذاهای شما می دهد به عنوان زعفران فقرا و از اجزای اصلی و اولیه ادویه کاری شناخته می شود که قیمت مناسبی دارد. ذائقه بسیاری از مردمان آسیایی با این ادویه همخوانی دارد طوریکه نبود آن در غذای به وضوح مشخص می شود به همین دلیل در اکثر غذاها از آن استفاده می کنند، طوریکه بررسی آمار سازمان خواربار جهانی حکایت از این دارد که ایرانیان سالانه بیش از 5 هزار تن ادویه وارد و آن را مصرف می کنند.

سخن پایانی

استفاده از ادویه جات مختلف در غذا به هنگام آشپزی غذا را خوش عطر و طعم می کند به همین دلیل بسیاری از بانوان به هنگام آشپزی از ادویه جهت پخت غذایی خوشمزه و دلچسب استفاده می کنند، طوریکه در هر خانه ای شما می توانید کلکسیونی از ادویه جات مختلف را در قفسه های کابینت مشاهده کنید که لذت پخت و پز و آشپزی را برایتان دو چندان می کند؛ هیچ چیز لذت بخش تر از پختی غذای خوشمزه و خوردن لذت بخش آن در کنار خانواده نیست، فروش زردچوبه اصل و ارگانیک بدون افزودنی و با قیمت مناسب را از فروشگاه بوبارد بخواهید.

  • ۹۹/۰۸/۱۳
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی