فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

زردچوبه از گذشته تا کنون یکی از مهم‌ترین ادویه‌های موجود بوده است. چرا که خواص فوق‌العاده آن، سبب شده تا بیشترین کاربرد را داشته باشد. از زردچوبه به‌عنوان یکی از گیاهان شفابخش نیز یاد می‌شود. ریشه این گیاه، به چیزی حدود ۱۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

امروزه از زردچوبه به‌عنوان یک گیاه خانگی مفید برای درمان عفونت دندان یاد می‌شود. البته این‌طور نیست که استفاده از زردچوبه فقط به درمان‌های خانگی محدود شود. در بسیاری از دندانپزشکی‌ها نیز از زردچوبه به‌عنوان یک داروی مفید برای درمان عفونت‌های لثه، تسکین درد و… استفاده می‌شود.  به همین دلیل است خرید عمده زردچوبه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به ارائه نکاتی مهم در خصوص زردچوبه، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایل استفاده از زردچوبه برای درمان عفونت دندان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب شده تا فروش عمده ادویه‌ جات افزایش پیدا کند و از زردچوبه و بوبارد برای درمان برخی مشکلات دندان استفاده شود، بی‌خطر و بی‌ضرر بودن آن است. شاید داروهای بسیار زیادی وجود داشته باشد که با استفاده از آن بتوانید عفونت دندان خود را کاهش داده و یا درد شدید آن را تسکین دهید، اما نمی‌توانید مطمئن باشید که آن دارو برای شما ضرر نداشته باشد.

گاهی اوقات شما از یک قرص استفاده می‌کنید، درد دندان شما نیز کاهش پیدا می‌کند، اما در عوض مشکلات شدید گوارشی و… برای شما ایجاد می‌کند. اما استفاده از زردچوبه به‌هیچ‌عنوان برای شما ضرر نخواهد داشت و می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

 

خواص فوق‌العاده زردچوبه برای درمان عفونت‌ دندان

بسیاری از دندانپزشکان بزرگ و صاحب‌نظران این حوزه، به این باور رسیده‌اند که زردچوبه و به خصوص، قلم زردچوبه درشت می‌تواند کمک شایانی به سفیدکردن دندان‌ها بکند. به‌طوری‌که پزشکان معمولاً استفاده از زردچوبه را به‌جای سفیدکننده‌های شیمیایی توصیه می‌کنند.

علاوه بر این، اگر شما از سفیدکننده‌های شیمیایی استفاده کنید، ممکن است بعد از آن دچار درد لثه، عقب رفتن آن‌ها، مشکلات مینای دندان و… بشود. اما در صورت استفاده از زردچوبه، به‌خصوص قلم زردچوبه درشت به‌هیچ‌عنوان دچار این مشکلات نخواهید شد.

خواص فوق‌العاده زردچوبه برای درمان عفونت‌ دندان

 

مزایای استفاده از زردچوبه

کاهش التهاب دندان: التهاب یکی از بیماری‌های رایج در خصوص دندان به شمار می‌رود. بیماری که سبب قرمز شدن لثه‌ها و باد کردن آن‌ها می‌شود. این مشکل زمانی پیش می‌آید که دندان شما دچار عفونت بشود. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داده است که استفاده از زردچوبه می‌تواند تا حد بسیار زیادی مشکل التهاب دندان را برطرف کند. حتی از آن به‌عنوان یک راه درمانی مؤثر نیز یاد می‌شود.

 

کاهش حفره‌های دندان: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از زردچوبه، کاهش حفره‌های دندان است. زردچوبه می‌تواند باعث کاهش باکتری‌هایی بشود که در دندان حفره ایجاد می‌کنند. البته راه‌های دیگری نیز برای کاهش این حفره‌ها وجود دارد اما استفاده از زردچوبه نیز می‌تواند راه حلی فوق‌العاده ساده و البته بی‌ضرر باشد. با استفاده از زردچوبه می‌توانید مطمئن شوید که از یک راه ایمن و بی‌خطر اقدام به این کارکرده‌اید.

 

تشخیص پلاک دهان: اگر از زردچوبه استفاده کنید، می‌توانید از تعداد پلاک‌های دندان خود مطلع شوید. حتی با استفاده از زردچوبه می‌توانید به طور دقیق متوجه شوید که این پلاک‌ها در کجای دندان‌هایتان قرار دارد. ازآنجایی‌که زردچوبه رنگ زرد دارد، دندانپزشک پلاک‌ها را با استفاده از آن زرد می‌کند و به‌وسیله یک نور مخصوص، پلاک‌ها کاملاً مشخص می‌شوند.

 

درمان عفونت‌ دندان و لثه: معمولاً از زردچوبه به‌عنوان یک ضدباکتری قوی یاد می‌شود. گاهی اوقات عفونت‌ها و باکتری‌های زیادی لثه و اطراف آن را اشغال می‌کنند. به‌طوری‌که برطرف‌کردن آن، کار ساده‌ای نخواهد بود.

اما با استفاده از زردچوبه به‌راحتی می‌توانید این باکتری‌ها و عفونت‌ها را از بین ببرید و لثه خود را پاکیزه کنید. این مورد به روش تجربی نیز ثابت شده است. به‌طوری‌که بارها پزشکان و متخصصان دندانپزشکی، این مورد را امتحان کرده‌اند و جواب مثبت نیز گرفته‌اند.

 

درمان زخم‌های بزرگ دندان و لثه: گاهی اوقات مشکلاتی بیشتر و البته سخت‌تر از یک التهاب ساده به سراغ دندان و لثه‌های شما می‌آید. به‌طوری‌که زخم‌های بسیار بزرگی بر روی لثه و اطراف دندان ایجاد می‌شود. زردچوبه و ببارد، به طور معجزه‌آسایی می‌توانند این مشکل را به‌خوبی برطرف کنند و این زخم‌ها را از بین ببرند.

 

مسکن بدون عوارض: همان‌طور که اشاره کردیم، شاید با بسیاری از داروهای مختلف دندان در شما تسکین یابد، اما بدون شک بعد از درمان، عوارض بسیار زیادی به سراغ شما خواهد آمد. عوارضی همچون مشکلات گوارشی، مشکلات معده و…

اما اگر قلم زردچوبه درشت برای تسکین درد دندان خود استفاده کنید، به‌هیچ‌عنوان این مشکلات را نخواهید داشت. چرا که زردچوبه و بوبارد کاملاً طبیعی و بدون هیچ‌گونه ماده شیمیایی هستند. به همین دلیل هیچ‌گونه عوارضی نیز نخواهد داشت.

 

خرید عمده زردچوبه: برای کسانی که مصرف زردچوبه زیادی دارند و مدام در بسیاری از موارد از آن استفاده می‌کنند، خرید عمده زردچوبه بهترین گزینه خواهد بود. چرا که قیمت آن به‌صرفه‌تر خواهد شد.

امروزه، فروش عمده ادویه‌ جات نسبت به گذشته بیشتر شده است. چرا که نیاز به آن در جامعه افزایش پیدا کرده است. این امر به دلیل ارزش فوق‌العاده این گیاه طبیعی است.

  • ۰۱/۰۳/۲۸
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی