فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

مزایای استفاده از فلفل سیاه درشت برای سلامتی

فلفل سیاه درشت گونه خشک شده فلفل به شمار می رود که ظاهری گرد و کروی مانند به رنگ سیاه تا قهوه ای تیره دارد که از آن در آشپزی برای طعم دادن به غذا استفاده می کنند که طعم تندی دارد و از ادویه جات پر مصرف جهان به شمار می رود که بیشترین معاملات انجام شده در جهان را در میان سایر ادویه ها در اختیار دارد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد که ما در این مقاله به مزایای استفاده از فلفل سیاه درشت برای سلامتی خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب در فروشگاه اینترنتی بوبارد همراه ما باشید.

فلفل سیاه درشت چیست؟

فلفل سیاه درشت ظاهری گرد و کروی همچون نخود به رنگ سیاه دارد که در سایز متوسط رشد می کند که طعم تندی دارد که به صورت خشک شده آن را در آشپزی مورد استفاده قرار می دهند.

مزایای فلفل سیاه درشت را نام ببرید؟

فلفل سیاه درشت خاصیت دارویی و درمانی زیادی دارد که از آن جمله می توان به پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون، درمان سرماخوردگی، از بین بردن چین و چروک صورت، آسم و … اشاره نمود.

نحوه نگهداری فلفل سیاه به چه صورتی است؟

فلفل سیاه درشت را پس از تهیه در درون ظرفی سربسته قرار دهید و در جای خشک و خنک به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

نحوه نگهداری فلفل سیاه

 

فلفل سیاه درشت در یک نگاه

فلفل سیاه درشت به صورت گیاهی علفی و یکساله در بیشتر مناطق رشد می کند که به مانند بسیاری از ادویه جات در اصل بومی کشور هند است که ظاهری گرد و تا حدودی کروی دارد که پس از خشک شدن آن را در آشپزی برای طعم دادن به غذا مورد استفاده قرار می دهند که البته برخی از گونه های آن را آسیاب کرده و به صورت پودری مصرف می کنند که دارای طعم تندی است که نسبت به فلفل آسیاب شده از قدرت ماندگاری بالایی برخوردار است و از جمله گیاهان دارویی پر خاصیت به شمار می رود که استفاده های مختلفی از آن می کنند طوریکه در پخت و پز نیز از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می کنند و از شایع ترین ادویه جات مورد استفاده سبد خانوار برای مصرف به شمار می رود که خواص بسیاری دارد به همین منظور برای خرید فلفل سیاه درشت می توانید با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از فلفل سیاه درشت برای سلامتی

فلفل سیاه درشت مزایای زیادی برای سلامتی به قرار زیر دارد:

بهبود دستگاه گوارش

استفاده از فلفل سیاه درشت آنزیم ها را تحریک و به این ترتیب به هضم بهتر غذا کمک شایانی می کند.

پیشگیری از سرطان

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که وجود ماده ای به نام پیپرین در فلفل سیاه یک لایه حفاظتی را در برابر انواع سرطان ها به وجود می آورد و مواد مغذی همچون سلنیوم، ویتامین ب، بتاکاروتن، کورکومین و … را در روده شما تا حدود زیادی افزایش می دهد که وجود چنین مواد مغذی ای بدن شما را در برابر انواع سرطان تا حدود زیادی ایمن می کند.

کاهش فشارخون

با توجه به تحقیقات صورت گرفته وجود ماده اثرگذار پیپرین در فلفل سیاه درشت باعث کاهش فشارخون می شود که استفاده از این ادویه ارزشمند به هنگام آشپزی سلامتی را به شما هدیه می کند بنابراین اگر چنانچه قصد خرید فلفل سیاه درشت را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی بوبارد مراجعه کنید.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید و می خواهید وزن خود را کاهش دهید پیشنهاد ما به شما برای این منظور استفاده از فلفل سیاه درشت است که مواد ارزشمند موجود در آن همچون پیپرین با تشکیل و انباشت چربی در بدن مبارزه می کند و از این طریق کمک شایانی به کاهش وزن شما می کند بنابراین به هنگام آشپزی با اضافه نمودن مقداری فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا وزن خود را در حال ایده آل نگهداری کنید که یک جایگزین مناسب برای سایر روش های درمان چاقی به شمار می رود که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشید.

فلفل سیاه

 

درمان سرماخوردگی

بسیاری از افراد از خواص فلفل سیاه بر روی سرماخوردگی آگاهی دارند چرا که از گذشته های دور تا به امروز فلفل سیاه نقش موثری در بهبود سرماخوردگی ایفا می کند. استفاده از فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون و همچنین جریان مخاطی می شود و زمانی که آن را با عسل مخلوط کنید اثر آن چند برابر می شود و به عنوان یکی از گزینه های از بین بردن سرفه کاربرد دارد.

کاهش علائم آسم

مطالعه انجام شده بر روی بیماران آسم نشان می دهد استفاده از فلفل در رژیم غذایی علائم مربوط به آسم را کاهش و دستگاه تنفس را پاک می کند، خرید عمده فلفل سیاه درشت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید محصول ارگانیک و اصل خود را با قیمت پایین تر از بازار مصرف خریداری کنید.

خاصیت ضد باکتریایی

فلفل سیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد که پیشگام در مبارزه با انواع عفونت ها و همچنین بیماری های رایج است که کمک شایانی به بهبود سلامتی افراد مختلف می کند.

اثرات آنتی اکسیدانی فلفل سیاه برای سلامتی

فلفل سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی برای سلامتی افراد دارد که به طرق مختلف بر سلامتی افراد تأثیر می گذارد که از آسیب های رادیکال آزاد تا حدود زیادی جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تا حدود زیادی در برابر بیمارها مقاوم می کند. جالب است بدانید که فلفل سیاه در بالاترین میزان اکسیدان را در زمره مواد غذایی مختلف دارد که در پیشگیری از انواع بیماری و همچنین سرطان موثر است. خرید فلفل سیاه درشت به صورت عمده این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با قیمت مناسب ادویه مورد نیاز خود را برای فروش و استفاده خریداری کنید

بهبود سلامت دهان و دندان

بهبود سلامت دهان و دندان با استفاده از فلفل سیاه راحترین و آسان ترین راه حفظ سلامتی دهان و دندان به شمار می رود چرا که این محصول خاصیت ضد باکترایی دارد که از دهان و دندان شما در برابر انواع درد و عفونت ها محافظت می کند که خاصیت ضد التهابی دارد که از التهاب لثه ها شما تا حدود زیادی جلوگیری می کند. به هنگام دندان دارد فلفل را با نمک مخلوط و سپس به صورت غر غره مورد استفاده قرار دهید که در کاهش درد سرسام آور دندان موثر است که در صورت نیاز می توانید با پزشک خود نیز مشورت کنید.

بهبود باروی در مردان

فلفل سیاه نقش مهمی در میزان باروری مردان ایفا می کند که به دلیل داشتن دو ماده غنی روی و منیزیم که از مواد اصلی تولید هورمون جنسی مردان تشکیل شده است باعث افزایش سطح تستسترون می شود و از سوی دیگر غلظت اسپرم را به همراه دارد.

ترک سیگار

درست شنیدید تحقیقات انجام شده نشان می دهد که افرادی که قصد ترک سیگار را دارند می توانند از فلفل سیاه درشت استفاده کنند چرا که استنشاق بخار ناشی از مصرف فلفل سیاه تا حدودی علائم مربوط به ترک سیگار را کاهش می دهد به همین دلیل استفاده از فلفل سیاه به هنگام ترک سیگار اکیداً توصیه می شود.

درمان دیابت

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم فلفل دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است به همین دلیل به تثبیت میزان قند خون موجود در بدن کمک و آن را تنظیم می کند و از این طریق در درمان دیابت موثر است.

درمان سنگ مثانه

استفاده از فلفل سیاه در درمان سنگ مثانه و مجاری ادراری موثر است که برای خرید عمده فلفل سیاه درشت به صورت اینترنتی و غیر حضوری می توانید به فروشگاه بوبارد مراجعه کنید.

رفع حالت تهوع و افسردگی با فلفل سیاه

فلفل سیاه خاصیت ضد افسردگی دارد چرا که مواد موجود در فلفل به خصوص پیرین به عنوان یک داروی ضد افسردگی عمل می کند از سوی دیگر سبب کاهش ناراحتی معده می شود و درد معده را بهبود می بخشد.

افزایش زیبایی و طراوت پوست

آنتی اکسیدان موجود در فلفل سیاه با رادیکال آزاد مبارزه می کند و از چین و چروک صورت و پوست جلوگیری و جوانی و زیبایی را به شما هدیه و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

قیمت عمده فلفل سیاه درشت

عوارض و مضرات فلفل سیاه

از عوارض و مضرات فلفل سیاه می توان به مواردی زیر اشاره نمود.

  • باعث ایجاد سوزش در معده می شود.
  • استفاده از فلفل سیاه تند با برخی داروهای خاص مشکلاتی را به وجود می آورد.
  • ممکن است باعث ایجاد برخی اختلالات گوارشی شود.
  • مشکلات تنفسی از دیگر مضرات فلفل سیاه به شمار می رود.

نکته:

نکته ای که ذکر آن ضروری است این است که هر محصول یا ادویه ای در کنار خواصی که برای سلامتی دارد دارای مضراتی نیز است که نمی توان منکر آن شد به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود مواد غذایی را به اندازه مصرف کنید چرا که مصرف بیش از حد نه تنها فایده ای برای سلامتی ندارد بلکه مشکلاتی را نیز ایجاد می کند. برای نگهداری طولانی مدت فلفل سیاه درشت آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در جای خشک و خنک بگذارید طوریکه به دور از نور مستقیم خورشید باشد.

سخن پایانی

فلفل سیاه درشت از جمله ادویه جات پر مصرف به شمار می رود که ظاهری گرد و کروی به رنگ سیاه دارد که به صورت خشک شده آن را مصرف می کنند. دارای طعم تندی است که بیشترین کاربرد را در آشپزی دارد که دارای خاصیت دارویی و درمانی زیادی است و از قدرت ماندگاری بالایی برخوردار است. برای خرید فلفل سیاه درشت می توانید به فروشگاه اینترنتی بوبارد مراجعه و به دو صورت حضوری و اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

  • ۹۹/۰۸/۲۹
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی