فروشگاه ادویه جات

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با استفاده از گیاه تخم شربتی می توانید با مواد طبیعی و گیاهی و بدون هر گونه افزودنی های شیمیایی، موهای خود را تقویت کنید  و به آن ها طراوات و شادابی ببخشید .

گیاه تخم شربتی مواد معدنی بسیار مغذی را همراه دارد ، در مقاله درمان بیماری های معده با تخم شربتی  با خواص بیشمار تخم شربتی آشنا شدیم در این مقاله سعی نموده ایم خواص تخم شربتی را در درمان بیماری ها و مشکلات پوست و مو بررسی کنیم و در ابتدا ترکیبات و ویتامین های  آن را معرفی می نماییم .

پس از آن بررسی می کنیم که این گیاه چگونه می تواند به تقویت مو کمک نماید ؟

روش استفاده از آن برای تقویت مو چیست و چگونه باید مصرف شود ؟

شیوه مصرف آن به صورت خوراکی و آشامیدنی چگونه باید باشد ؟

معرفی گیاه تخم شربتی

دانه و گیاه خشک تخم شربتی یک منبع بسیار خوب  و مغذی گیاهی و سرشار از پروتئین است .

پروتئین نیز ماده موثر در درمان مشکلات پوست و مو می باشد و برای رشد سالم مو نیاز اصلی و اساسی است .

زمانی که پروتئین کافی در رژیم غذایی وجود نداشته باشد ، رشد مو ها آهسته تر می شود و شدت ریزش آنها بیشتر می گردد . این گیاه بمب مواد مغذی است و همانند پایگاه کاملی تمام مواد مغذّی از جمله : امگا ۳ ، فیبر ، منگنز ، کلسیم و فسفر را دارا می باشد .  این گیاه با این دانه های کوچک و این همه خواص حیرت همگان را بر می انگیزد .

گیاه تخم شربتی با جثه ریز خود می تواند بسیاری از مشکلات همچون ضعف و کمبود انرژی جسمانی را برطرف نماید و هم چنین برای کاهش یا افزایش وزن و  ریزش مو تاثیرات باور نکردنی را داشته باشد .

در ادامه شما را با این گیاه جادویی و تاثیرات آن بر افزایش رشد مو بیشتر از پیش آشنا خواهیم ساخت .

خواص تخم شربتی برای پوست و مو

خواص تخم شربتی برای پوست و مو

دانه های گیاه تخم شربتی ریز و رنگ آن ها قهوه ای تیره یا در برخی موارد سفید رنگ می باشند .

این گیاه از خانواده ی نعناییان می باشد و بومی آمریکای مرکزی است و در این مناطق از آن به عنوان یک غذای کامل استفاده می شده است .

ولی امروزه مردم جهان به مرور بیشتر از قبل به فواید آن پی برده اند و با خواص این گیاه و اثرات آن در درمان انواع بیماری ها آشنا شده اند و استفاده از آن را به عنوان غله ای کامل در سراسر جهان به همگان توصیه می کنند و برای همین مصرف آن رو به افزایش است .

سوال اساسی که در این قسمت برای ما مطرح می شود، این است که تخم شربتی چه مواد ارزشمندی دارد؟

و جواب این سوال را می توان این گونه پاسخ داد که این گیاه منبع سرشاری  از اسیدهای چرب امگا ۳ است .

بدن انسان ، قادر به تولید اسید های چرب امگا 3 نمی باشد و باید آن ها را از مواد غذایی گوناگون و با رژیم های غذایی متفاوت دریافت نماید .

اسیدهای چرب برای سلامتی دستگاه گردش خون و همچنین کاهش التهابات بدن و حفظ و سلامتی پوست و مو لازم و ضروری هستند .

نکته بعد که بسیار حائز اهمیت است ، میزان آنتی اکسیدان موجود در تخم شربتی است که می توان گفت مقدار آن بسیار بالا است و این از مزیت های این گیاه شفابخش است .

همان طور که قبلا هم گفته شد این گیاه سرشار از پروتئین ، سدیم ، فسفر ، منگنز ، فیبر و هم چنین منبع خوبی از روی ، مس ، کلسیم ، آهن و ویتامین های  A،  B و C است .

گیاه تخم شربتی چگونه به رشد موها کمک می نماید ؟

گیاه تخم شربتی چگونه به رشد موها کمک می نماید ؟

به علت دارا بودن ۲۳ درصد پروتئین موجود در دانه های تخم شربتی این گیاه می تواند منبع خوبی برای ترمیم موهای آسیب دیده باشد . زیرا  مو هم از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و  مصرف آن به بهبود و سلامت و تقویت موها کمک می نماید و سبب ضخیم تر شدن تارهای مو می شود و به عنوان حجم دهنده مو شناخته می شود .

از دیگر مواد معدنی موجود در تخم شربتی می توان به مس و روی اشاره کرد .

مس باعث می شود موها نازک نشوند و روی نیز برای بازسازی موهای آسیب دیده بسیار مفید می باشد و از عفونت های پوستی و هم چنین عفونت در پوست سر جلوگیری می کند .

محققان طی تحقیقات به عمل آورده ثابت کرده اند که  کمبود امگا ۳ در بدن موجب افزایش ریزش موها شده و اسیدهای چرب باعث تحریک فولیکول های مو می شوند ، در نتیجه این فرآیندها موجبات افزایش رشد موها را فراهم می کنند .

همان طور که قبلا هم گفته شد، دانه های تخم شربتی به خاطر دارا بودن میزان زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 ، کمبود این ماده را در بدن جبران می کنند و سبب می شوند که ریزش موها کنترل شوند .

این دانه های کوچک باعث افزایش درخشندگی و شفافیت پوست و مو می شوند .

یکی از دلایل اصلی ریزش مو و مشکلات پوستی در زنان کمبود و فقر آهن است  که مصرف تخم شربتی کمبود آهن را جبران می کند و کمک می نماید که جریان خون روال طبیعی خود را داشته باشد و همین بهبود  جریان خون ، باعث افزایش رشد موها می شود.

یکی از دلایل مشکلات پوست و مو تنظیم نبودن مقدار و زمان خواب است که تاثیر زیادی بر شفافیت و درخشندگی پوست و مو می گذارد و می توانیم با مصرف دانه های حیرت انگیز تخم شربتی به بهبود خواب خود کمک نماییم . خواب کافی  و خوب  به کاهش استرس کمک می کند و نداشتن استرس هم یعنی خداحافظ مشکلات پوستی .

اگر تخم شربتی را در مایعاتی همچون آب یا شیر قرار دهیم می تواند به خوبی میزان زیادی از این  مایعات را جذب خود نماید  و پس از جذب ، افزایش حجم ۴ برابری را خواهد داشت و باعث ایجاد پوشش ژله ای در اطراف آن می شود .

موارد مصرف تخم شربتی  :

موارد مصرف تخم شربتی 

برای اضافه کردن به پودینگ ها ، برشتوک ها و فالوده ها

مصرف خوراکی تخم شربتی به صورت نوشیدنی

مصرف آسیاب شده دانه های تخم شربتی  و اضافه نمودن به کیک ها و نان ها

مصرف دانه های تخم شربتی به صورت فالوده جهت جلوگیری از کدر شدن موها کاربرد دارد .

مصرف تخم شربتی به صورت شامپو و روش تهیه آن :

۲ قاشق چای خوری تخم شربتی در داخل یک فنجان آب بعد از ۱۰ دقیقه سپس، یک قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از لعابدار شدن ، سر خود را با این مواد شستشو دهید تا موهایتان تقویت و درخشان گردند.

خرید عمده تخم شربتی

اکنون که با مزایای این گیاه معجزه بخش در درمان انواع بیماری ها از دستگاه گوارش گرفته تا درمان پوست و مو و انواع عفونت ها آشنا شدید ، می توانید از طریق راه های ارتباطی با شرکت بوبارد با ما تماس حاصل نمایید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و خرید عمده تخم شربتی خود را ، درب منزل تحویل بگیرید .

در ضمن اطمینان داشته باشد که بسته بندی های شرکت بوبارد کاملا استاندارد ، سالم ، پاکیزه و بهداشتی هستند و به راحتی و با خیال آسوده می توانید فرآورده ها و تولیدات شرکت بوبارد را با یک تماس تهیه و استفاده نمایید .

 

  • نیلوفر حیدری