فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

زردچوبه چیست؟

زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار پر کاربرد در آشپزی ملل مختلف است که در فرهنگ پخت‌و‌پز ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. زردچوبه حاصل گیاهی است با همین نام که بیشتر در هندوستان کاشت می‌شود، از این رو از زردچوبه با نام زعفران هندی و ادویه طلایی نیز یاد می‌شود. این گیاه آسیایی پر خاصیت ترکیبات شیمایی مفیدی هم چون کورکومین، تورمرون، زینجی برون، فلاندرون، کارون، کامفور، کوکومون، چربی نشاسته، اسانس روغنی فرار و تورمرول و … دارد که به واسطه همین خواص نه تنها در بحث مصارف غذایی بلکه در بخش صنایع و داروسازی نیز دارای کاربردهای فراوانی است.

زردچوبه‌ خانگی که حالت آسیاب‌شده دارد در واقع پودری است که از آسیاب‌کردن  قلم زردچوبه به دست می‌آید. این قلم زردچوبه درشت همان ریشه‌ی گیاه زردچوبه است که به شکل غده های بلند و کشیده در زیر خاک رشد می‌کند که ریشه‌ها را پس از خارج کردن از زیر خاک، خشک و سپس آسیاب می کنند.

 

۳۰ خاصیت شگفت‌انگیز زردچوبه برای بدن

زردچوبه جزو آن دسته از گیاهان دارویی است که خاصیت‌های شگفت‌انگیزی در درمان برخی بیماری‌ها و اختلالات بدن دارد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

30 خاصیت شگفت انگیز زردچوبه برای بدن

  • زردچوبه و تقویت حافظه: ماده‌ای به نام آنتی‌اکسیدان کورکومین که در زردچوبه به وفور یافت می‌شود می‌تواند حافظه انسان را بهبود ببخشد و از اختلالاتی مانند آلزایمر و ... جلوگیری نماید.
  • زردچوبه و بیماری‌های گوارشی: در صورتی که از سوزش سر دل، درد یا التهاب و زخم معده، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، از دست دادن اشتها، اسهال، گاز روده، سندرم روده تحریک پذیر و التهابات روده رنج می‌برید حتما مصرف زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این ادویه باعث هضم بهتر غذا نیز می‌گردد.
  • زردچوبه و دیابت: از دیگر خواص بی‌نظیر زردچوبه تاثیر آن بر بهبود بیماری دیابت است بدین‌گونه که زرد چوبه میزان انسولین و تری گلیسرید را از طریق فعالیت آنتی‌اکسیدانی خود به حالت نرمال در می‌آورد و نهایتا سبب کاهش ابتلا و یا بهبود بیماری‌های دیابتی می‌شود.
  • زردچوبه و کبد چرب: طی تحقیقات اخیر زردچوبه نقش موثری در روند بهبود کبد چرب دارد. این ادویه سطح سرمی تری گلیسیرید، کلسترول LDL، کلسترول HDL و شاخص استرس اکسیداتیو را در این نوع بیماران کاهش می‌دهد تا از این طریق آنزیم‌های کبدی آن را کنترل نماید و موجب رفع این بیماری گردد.
  • زردچوبه و سرطان‌: سرطان یکی از بیماری‌های شایع قرن حاضر است که سالانه جان افراد زیادی را می‌‌گیرد. برای پیشگیری و مقابله با این بیماری می‌توان از زردچوبه در کنار استفاده از داروهای شیمیایی استفاده کرد زیرا آنتی‌اکسیدان موجود در زردچوبه از زیاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند.‌ کورکومین و ویتامین سی موجود در زردچوبه تاثیر قابل توجهی بر سم زدایی بدن دارد، به همین دلیل این گیاه یک داروی ضد سرطان قوی محسوب می‌شود.
  • زردچوبه و سلامت مغز: مصرف زردچوبه باعث تکثیر و بازسازی سلول های بنیادی عصبی مغز می‌شود. در واقع این ادویه معجزه‌آسا از طریق ترشح هورمون آرتورمیرون روی سلول‌هایی تاثیر می‌گذارد که در اثر بیماری‌‌های عصبی مانند سکته مغزی یا آلزایمر آسیب دیده‌اند.
  • زردچوبه و سلامت قلب: وقتی صحبت از این ادویه هزار خاصیت می‌شود نمی‌توان به نقش آن در کاهش و بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره نکرد. زردچوبه از تشکیل پلاک در دیواره‌های قلب جلوگیری می‌کند تا از این طریق التهابات عروقی را کنترل نماید. هم‌چنین عصاره این گیاه کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
  • زردچوبه و تقویت استخوان: زردچوبه با استفاده از مواد بی‌نظیر خود در ترکیب‌هایش می‌تواند التهابات مفصلی را التیام ببخشد.
  • زردچوبه و افسردگی: این ادویه از طریق کرکومین موجود در خود سبب می‌شود ناقلان عصب یعنی سرتونین و دوپامین تقویت شوند.
  • زردچوبه و جلوگیری از پیری: دیگر خاصیت زردچوبه خاصیت ضد پیری آن است چرا که مصرف این ادویه مانع از بروز برخی بیماری‌ها می‌شود و به طولانی شدن عمر کمک می‌کند.
  • زردچوبه و قاعدگی: به واسطه مصرف زردچوبه علائم قاعدگی و دردهای ناشی از آن بسیار کمتر خواهد شد.
  • زردچوبه و کاهش وزن: همان‌طور که گفته شد زردچوبه به کاهش کلسترول و قند خون بالا کمک می‌کند که این امر موجب جلوگیری از چاقی نیز می‌گردد. هم‌چنین زردچوبه با افزایش گرمای بدن متابولیسم را بالا می‌برد.
  • زردچوبه و پوست: آنتی اکسیدان‌های داخل زردچوبه موجب درمان آکنه و برخی بیماری‌های پوستی می‌گردند. از سوی دیگر این گیاه از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از نوردهی مزمن UVB جلوگیری می‌کند.
  •  زردچوبه و مو: جلوگیری از شوره سر و کاهش روند ریزش مو از دیگر فواید این ادویه است.
  • زردچوبه و افزایش ایمنی بدن: کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی است  که این که آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و میزان ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.
  • زردچوبه و آلزایمر: طبق تحقیقات بیماری آلزایمر از رسوب کردن پروتئین‌هایی که به آن پلاک‌های آمیلوئید می‌گویند ایجاد می‌شود که مصرف زردچوبه در جلوگیری از این مورد نیز موثر است.
  • زردچوبه و تقویت سطوح سالم کلسترول: زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که کاهش التهاب در بدن می تواند از سطوح سالم کلسترول پشتیبانی کند.
  • زردچوبه و کاهش استرس: زردچوبه می‌تواند به متعادل شدن هورمون‌های استرس کمک کند و افسردگی را کاهش دهد.
  • زردچوبه و سنگ مثانه: این ادویه محبوب ضد عفونت است و به دفع سنگ‌ مثانه کمک می‌کند.
  • زردچوبه و مشکلات رحم: بسیار جالب است که بدانید زردچوبه فعالیتی مشابه استروژن دارد و مصرف آن اختلالات هورمونی  را کاهش می‌دهد. هم چنین کورکومین موجود در این گیاه با تنظیم ترشح استروژن مانع از رشد سلول های آندومتر می‌شود. از سوی دیگر مصرف مقداری مشخص و طبق دستور از زردچوبه می‌تواند در درازمدت خاصیت اسپرم‌کشی ایجاد کند که از این طریق در طول قاعدگی و در طول دوره تخمک گذاری بعدی از بارداری جلوگیری می‌کند.

 

حال که با خواص متعدد زردچوبه آشنا شدید حتما مصرف این ادویه فوق‌العاده مفید را بیش از پیش در رژیم غذایی خود جای خواهید داد از این رو جهت خرید آسان قلم زردچوبه درشت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بوبارد که به طور خاص سال‌ها است در زمینه فروش عمده زردچوبه و سایر ادویه‌جات فعالیت می‌کند، مراجعه نمایید و به شکل آنلاین و غیر حضوری محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن بسته خود را در دسته‌بندی بهداشتی و کاملا با کیفیت درب منزل یا محل کار دریافت نمایید‌.

 

  • ۰۱/۰۲/۲۹
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی