فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

آویشن یکی از ادویه‌جات محبوب بین ما ایرانی‌ها است که با داشتن طعمی جالب، در فرهنگ غذایی ما دیده می‌شود. اما به آویشن فراتر از یک ادویه ساده نگاه کنید؛ چراکه این ادویه از خواص زیادی نیز برخوردار است. از طرفی این محصول انواع متنوعی دارد که هرکدام برای شرایطی خاص مناسب هستند. اگر قصد آشنایی بیشتر با این محصول را دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

این مقاله با دادن اطلاعات مفیدی درباره آویشن، شما را با این ادویه، انواع و فواید آن بیشتر آشنا خواهد کرد. اگر قصد خرید این محصول را دارید، ما در مجموعه گیاهینه فروش عمده آویشن را با بهترین کیفیت و قیمت انجام می‌دهیم و شما می‌توانید با بررسی انواع این محصول در این مقاله، اقدام به خرید آن کنید.

 

آویشن؛ ادویه‌ای با خواص زیاد

 

آویشن که با نام انگلیسی Thymes شناخته می‌شود گیاهی از دسته نعناها است و برای اولین‌بار در سواحل شرقی دریای مدیترانه کشت شده است. گیاه آویشن ریشه‌ای کوتاه دارد و شکل ظاهری آن مانند درختچه‌ای کوتاه با شاخ و برگ‌های متعدد است. این گیاه برگ‌های نازکی دارد و گل‌های آن نیز به شکل سفید و بنفش هستند. آویشن دارای ریشه بسیار سختی است که درآوردن این ریشه از داخل خاک، کار هرکسی نیست.

رشد آویشن در کوهستان‌های ایران نیز انجام می‌شود. آویشن در مناطق دیگر ایران با نام آزربه نیز شناخته می‌شود. این گیاه در کوهپایه‌های فریدون‌شهر در استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و سیستان و بلوچستان به عمل می‌آید. گیاه آویشن از گذشته به عنوان گیاهی معطر برای ایرانیان آشنا بوده است و در وعده و میان‌ وعده‌های غذایی ایرانیان نیز جایگاه خاصی داشته است.

امروزه به‌طورکلی تقاضا برای خرید ادویه جات بسیار بالا رفته است. یکی از گیاهان محبوب در بازار نیز، همین آویشن است. ما در مجموعه بوبارد، محصولات خود را با بهترین قیمت عرضه می‌کنیم و در مقایسه با قیمت عمده ادویه جات در بازار آزاد، قیمت بسیار مناسبی را نیز برای فروش عمده آویشن ارائه می‌کنیم.

 

خواص آویشن

  • کمک به تناسب‌اندام انسان
  • تنظیم فشارخون
  • مناسب برای سلامت دهان و دندان
  • تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
  • آرام‌بخش

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید با ترکیب آویشن با محصولات دیگری مانند عسل، پونه، عناب و نمک ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای افزایش سلامت خود درست کنید.

 

انواع آویشن

انواع آویشن

یکی از نکات جالب درباره گیاه آویشن، انواع متنوع آن است. درواقع این تنوع به‌گونه‌ای است که در هر زمان از سال، می‌توان به کشت این محصول روی آورد. این گیاه برای قرن‌های طولانی است که  بابت عطر و طعم فوق‌العاده‌اش نزد بسیاری از افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. موارد استفاده از آویشن نیز بسیار زیاد است؛ به‌گونه‌ای که از این گیاه برای مصارف دارویی، غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شود.

همان‌طور که خدمتتان عرض کردیم، آویشن انواع متنوع زیادی دارد، اما در لیست زیر به معرفی بعضی از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

·       آویشن معمولی

این نوع آویشن به عنوان رایج‌ترین آویشن در جهان شناخته می‌شود. این گیاه ظاهری ساده با برگ‌های زرد دارد و بیشترین مصرف آن نیز مربوط به آشپزی می‌شود.

·       آویشن لیمویی

آویشن لیمویی یکی از انواع رایج آویشن است که دارای عطر و طعمی فوق‌العاده است. این گیاه از شاخ و برگ زیبایی به شکل برگ لیمو به وجود آمده است. آویشن لیمویی به‌واسطه عطر و طعم منحصر به فردش، مصارف زیادی در آشپزی دارد. گل‌های این گیاه زنبورهای کوچک را به خود جذب می‌کنند و تاثیر خوبی در گرده‌افشانی در طبیعت دارد.

·       آویشن پشمی

آویشن پشمی یکی دیگر از انواع محبوب گیاه آویشن است که به‌واسطه ساختاری که دارد، برای کاشت در میان سنگ‌فرش و مسیر تردد انسان مناسب است. چرا که این گیاه در مقابل پا گذاشتن انسان روی آن مقاوم است و هنگامی که برخوردی با آن صورت می‌گیرد، عطری بی‎نظیر را در فضا پخش می‌کند.

·        آویشن خزنده

این گیاه به عنوان مادر آویشن‌ها شناخته می‌شود. این نوع آویشن نیز مانند آویشن پشمی در میان سنگ‌فرش‌ها و مسیر تردد انسان کاشته می‌شود. رشد این گیاه در همه شرایط باعث شده تا به عنوان جایگزینی برای چمن نیز شناخته شود. آویشن خزنده و پشمی هر دو کاربرد غذایی نیز دارند.

·        آویشن وحشی

آویشن وحشی یکی از گیاهانی است که با عنوان علف هرز شناخته می‌شود؛ چراکه این گیاه به‌صورت خودرو رشد می‌کند و مانند سایر آویشن‌ها از عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به این گیاه به چشم یک گیاه مزاحم نگاه نکنید چراکه هم عطر خوشی به فضا می‌دهد و هم می‌توانید از آن در آشپزی استفاده داشته باشید.

·        آویشن الفین

آویشن الفین نیز یکی از انواع آویشن کم رشد است که طول آن در بیشترین حال به 5 سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه بیشتر در مناطق سردسیری و کوهستانی رشد می‌کند اما در مناطق معتدل‌تر نیز رشد این نوع آویشن دیده شده است.

 

هما‌ن‌طور که دیدیم گیاه آویشن از انواع مختلفی برخوردار است که هرکدام می‌توانند پاسخگوی نیاز انسان باشند. به طور کلی ادویه‌جات گوناگون از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. ما در مجموعه بوبارد سعی می‌کنیم تا همواره با کیفیت‌ترین محصول ممکن را با مناسب‌ترین قیمت عمده ادویه جات به دست مشتریان خود برسانیم.

با استناد به مطالب گفته شده، آویشن انواع گوناگونی دیگری نیز دارد. در لیست زیر بعضی از این انواع مختلف آویشن را برای شما آورده‌ایم.

  • آویشن چای هلندی پنسیلوانیا
  • آویشن قرمز
  • آویشن زیره سیاه
  • آویشن پرتغالی

 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع آویشن ویژگی آن‌ها پرداختیم. همان‌طور که دیدیم آویشن به عنوان گیاهی محبوب در رژیم غذایی ایرانیان شناخته می‌شود. نکته جالب درباره آویشن آن است که علاوه بر طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، خواص پزشکی زیادی نیز در آن نهفته است که در این مقاله به بعضی از آن‌ها اشاره کردیم.

ما در فروشگاه بوبارد، سعی می‌کنیم تا با بهترین قیمت عمده ادویه جات را به دست مشتری برسانیم. همچنین با فروش عمده آویشن باکیفیت، رضایت مشتریان آویشن خود را جلب کرده‌ایم. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و نحوه تهیه آن دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

  • ۰۱/۰۴/۰۱
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی