فروشگاه ادویه جات

  • ۰
  • ۰

فلفل  یک خوراکی با مزه غالبا تند است که در سراسر دنیا از آن  برای مزه‌دار کردن غذا و یا به صورت خام در کنار غذا استفاده  می‌شود. انواع مختلفی از این خوراکی وجود دارد که از لحاظ شکل ظاهری، رنگ، طعم و... با هم متفاوت هستند. پودر فلفل سیاه یکی از انواع مختلف فلفل است که استفاده بسیار زیادی دارد، از این ادویه برای طعم‌دهی به غذا، سالاد و... بهره‌گرفته می‌شود.

گیاه فلفل با ارتفاعی نهایتاً تا 60 سانتی‌متر فقط یکسال قابلیت رشد و باردهی دارد. فلفل به سرما حساس هست و برای رشد نیاز دارد که در درمایی مابین 18 تا 35 درجه سانتی‌گراد قرار بگیرید، دمای کمتر و بیشتر از این دو دما می‌تواند به گیاه فلفل آسیب بزند.

برگ‌های گیاه فلفل حالت بیضی مانند دارند و در اکثر مواقع نوک تیز هستند. گل‌های این گیاه معمولاً رنگی بین سفید و سفید مایل به زرد دارند، میوه‌های این گیاه را نیز، می‌تواند مخلوطی شکل و در رنگ‌های قرمز یا سبز طبقه‌بندی کرد که بعد از رسیدن طعم تندی پیدا می‌کند.

این ادویه تند را، می‌توان به صورت حضوری  یا از سایت‌هایی که کار فروش عمده فلفل سیاه، فروش ادویه‌های مختلف، فروش عمده فلفل قرمز و... را بر عهده دارند تهیه کرد.

 

تاریخچه فلفل

برای نخستین بار، در اواسط سال 1400 میلادی، توسط فیزیک‌دانی که کریستف کلمب را به هند همراهی کرده بود، گیاهی به نام فلفل معرفی شد. دلیل نام‌گذاری این گیاه به‌خاطر قوطی شکل بودن و تقریباً توخالی بودن این گیاه تند است. نام این گیاه برگرفته از کلمه لاتین کاپا، است که اشاره به ویژگی قوطی شکل و توخالی بودن آن دارد. انواع مختلف فلفل الانه در اکثر مناطق و کشورهای دنیا کشت می‌شود.

 

فلفل سیاه درشت یا پودر شده؟

فلفل سیاه درشت یا پودر شده؟

اگر در مورد خرید فلفل سیاه درشت یا فلفل سیاه پودر شده، از فردی ماهر سؤال کنید، او قطعاً به شما فلفل سیاه پودر نشده و درشت را توصیه خواهد کرد؛ چرا که فلفل سیاه پودر شده، زمانی که مدت زیادی بدون استفاده می‌ماند عطروطعم واقعی خود را از دست می‌دهد.

بهتر است با استفاده از هاون دستی یا آسیاب، زمان پخت غذا مقداری از آن را پودر کنید و داخل غذا استفاده نمایید. بعد از چشیدن غذا به‌راحتی متوجه تفاوت، طعم فلفل سیاه درشت و پودر شده خواهید شد.

البته اکثر افراد به دلیل اینکه در وقت خود صرفه‌جویی کنند، از پودر فلفل سیاه استفاده می‌کنند؛ چرا که کاملاً آماده است و نیازی به آسیاب کردن آن ندارند. نکته مهمی که هر فردی باید بداند، این هست که برای طعم دهی بهتر در غذا، فلفل را آخر طبخ استفاده کنید چون این ادویه هر چه بیشتر، حرارت ببیند رایحه خوب خود را، از دست می‌دهد.

 

انواع مختلف فلفل را بشناسید

دلمه‌ای: این نوع فلفل مزه شیرینی دارد و رنگ‌های آن قرمز، زرد، نارنجی و سبز است. کشورهای مبدا تولید فلفل را می‌توان مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی دانست. استفاده این نوع فلفل در آشپزی و سرو آن در کنار غذا بسیار رایج است.

فلفل پیکولو: زمانی که به طور کامل نرسیده باشد سبزرنگ است اما بعدها قرمز رنگ می‌شود. بیشتر در تهیه سس و ساندویچ استفاده می‌شود. قد پیکولو به 4 تا 6 سانتی‌متر می‌رسد و همچنین انتهای آنها مانند نوک پرندگان بافتی خمیده دارد.

گیلاسی: گیلاسی هم مانند پیکولو زمانی که به طور کامل نرسیده باشد، سبزرنگ است؛ اما بعد از رسیدن قرمزرنگ می‌شود. معمولاً شکلی قلبی مانند دارند و از فلفل‌دلمه‌ای عطر بیشتری دارند. معمولاً آبدار و شیرین‌اند و برای پرکردن داخل زیتون‌های بدون هسته، استفاده می‌شوند.

کوبایی: رنگ سبز متمایل به زرد و پوستی چروک از ویژگی‌های کوبایی هست. کوبایی نیز مانند پیکولو تندی ملایمی دارد. به دلیل پوست پرچین، گزینه خوبی برای سرخ کردن است. از کوبایی در پیتزا و کبابی کردن بهره‌گرفته می‌شود.

آناهیم: این فلفل رنگی سبز و قدی کشیده دارد. به دلیل اینکه زادگاه آن شهر آناهیم کالیفرنیاست، به این نام شناخته می‌شود. در غذاهای مکزیکی فلفل آناهیم جزو مواد اولیه درجه یک است. تندی ملایمی دارد و معمولاً در سس سالسا به‌صورت کبابی استفاده می‌شود.

هالوپینو: رنگ هالوپینو زمانی تا وقتی که نرسیده باشد سبز است که در اکثر اوقات در این حالت مصرف می‌شود؛ اما زمانی که برسد به رنگ‌ها قرمز، زرد و نارنجی نیز تبدیل می‌شود، پوست این گیاه صاف است و بافتی نرم دارد. هالوپینو از قدیم در مکزیک کشت می‌شد. هالوپینو در دستور تهیه برخی غذاها و ترشی‌ها جزو مواد اولیه مهم برای طعم‌دهی است. خشک شده این فلفل هم در برخی موارد کاربرد دارد.

فلفل‌های دانه‌ای: بیشترین فلفلی که ما در طول روز، استفاده می‌کنیم دانه‌های فلفل هستند که به سه صورت سیاه، قرمز و سفید یافت می‌شوند. هر سه این فلفل‌ها از گیاهpiper nigrum  گرفته می‌شوند و به‌صورت پودر،مورد استفاده قرار می‌گیرند. شناخته‌شده‌ترین اینها فلفل سیاه هست که پیشتر هم در این مقاله اشاره کردیم که خرید فلفل سیاه درشت نسبت به پودر آن بهتر است.

 

خواص مهم فلفل کدامند؟

خواص مهم فلفل کدامند؟

رفع کم‌خونی: یکی از اصلی‌ترین دلیل کم‌خونی در بدن کم‌شدن آهن است که از علائم آن می‌توانیم به خستگی بدن اشاره کنیم. فلفل‌دلمه‌ای قرمز، افزون  بر اینکه منبع غنی از  آهن است، ویتامین c  نیز دارد که باعث بهتر جذب شدن آهن از روده، می‌شود.

سلامتی چشم: افزودن فلفل به منوی غذایی  می‌تواند یک راه عالی برای جلوگیری از خطر ابتلای فرد به اختلالات و مشکلات بینایی شود. لئوتین که مصرف زیاد آن، می‌تواند باعث بهبود چشم شود، به مقدار زیادی در فلفل‌دلمه‌ای سبز و پاپریکا موجود است.

تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین c که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود، به مقدار زیادی در فلفل وجود دارد. بیشترین مقدار ویتامین c  در واریته فلفل‌دلمه‌ای قرمز یافت می‌شود.

سلامت پوست و مو: تقریبا تمامی فلفل‌ها شامل مقداری ویتامینE و  ویتامین c   هستند که  این ویتامین‌ها سبب جوان‌سازی، پوست و مو می‌شوند.

کاهش کلسترول، مسکن درد و التهاب: در فلفل‌دلمه‌ای قرمز، کپسایسین وجود دارد که خواص آن بسیار زیاد است، از جمله اینکه  سبب کم‌شدن دیابت، کلسترول بد و تسکین درد و التهاب می‌شود.

فلفل در هر نوعی که باشد خواص فوق‌العاده‌ای دارد و مصرف اصولی آن می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید واقع شود. برای تهیه فلفل می‌توان از طریق بوبارد که از معتبرترین عمده فروش‌هایی که در کار فروش عمده فلفل سیاه یا فروش عمده فلفل قرمز و سایر فلفل‌ها هستند، اقدام کرد. سایت‌ معتبر بوبارد که در این زمینه فعالیت می‌کند که کار خرید را راحت‌تر می‌کند، همچنین مراجعه حضوری به برخی عطاری‌ها و میوه‌فروشی‌ها هم یکی دیگر از راه‌های تهیه فلفل خشک و تازه در انواع مختلف است.

  • ۰۱/۰۲/۲۶
  • نیلوفر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی